Genel Tanıtım


Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının Tanımı ve Görevleri

 

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 51/a maddesi gereği genel hükümlere göre kurulmuştur. “Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname” nin 31. maddesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın görevleri:

 

a) Öğrencilerin yeni kayıt, kabul ve ders durumları ile ilgili gerekli işleri yapmak,

b) Mezuniyet, kimlik, burs, mezunların izlenmesi işlemlerini yürütmek,

c) Verilecek diğer benzeri görevleri yerine getirmek şeklinde belirtilmiştir.

 

Bu çerçevede, bilgisayar ve internet destekli otomasyonla çalışmalarını yürüten Başkanlığımız tarafından; YÖK Akademik Takvimi, YÖK ve ÖSYM talimatları, Üniversitemiz Akademik Takvimi, Kanunlar, YÖK Yönetmelikleri ve Üniversitemiz Yönetmelik, Yönerge ve Rektörlük talimatları, Üniversitemiz Senato ve Üniversitemiz Yönetim Kurulu Kararları ve birim yönetim kurulu kararları doğrultusunda tüm öğrenci hizmetleri ve eğitim öğretim hizmetleri titizlikle ve sorumluluk bilinciyle yürütülmektedir.

Ayrıca Üniversitemizin Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Savunma Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu, ÖSYM, Valilik, Üniversiteler, Emniyet Müdürlüğü ve diğer ilgili kurum ve kuruluşlarla, Üniversitemiz birimlerinin öğrenci ve eğitim- öğretimle ilgili tüm yazışmaları Başkanlığımız kanalıyla yapılmaktadır.